Šílené, šílené a ještě jednou šílené aneb Serena v novém reklamním spotu

- Filip Lefenda

Pokud si myslí, že jsou vaše sny šílené, ukažte jim, co šílené sny dokážou. Takový je vzkaz Sereny Williamsové, americké tenisové legendy, jež je jednou z aktérek nejnovější reklamy společnosti Nike. Rozhodně ale nejde o obyčejný komerční sport. Vypráví o emocích v ženském sportu a promítán byl např. i při nedávném udílení Oscarů.

„Když projevujeme emoce, jsme za hysterky. Naše záměry měřit se s muži jsou brány jako nesmyslné. A když sníme o rovných příležitostech, nebo se za něco postavíme, budíme rozruch,“ vypráví Serena Williamsová během záběrů nejen na její ženské kolegyně.

V minutu a půl dlouhém snímku se míhají emocemi nabité chvilky v řadách ženského fotbalového týmu, zlaté olympijské gymnastky Simone Bilesové, někdejší basketbalové superstar Lisy Leslieové či třeba Becky Hammonové, jedné z trenérek týmu NBA San Antonio Spurs.

„Když se naštveme, berou nás jako šílené. Ale šílené je i to, když žena doběhne maraton. Šílená je boxující žena. Šílená je smečující žena. Koučovat tým NBA je… bláznivé,“ pokračuje Williamsová během dech beroucích prostřihů.

„Žena sportující v hidžábu, skákací na prknu double cork 1080 nebo ta, co vyhraje 23 grandslamů, porodí dítě a poté se vrátí vyhrávat další… Šílené, šílené, šílené a ještě jednou šílené. Pokud vás tedy chtějí nazývat šílenými, fajn. Ukažte jim, co vše s vaším ‚šílenstvím‘ dokážete,“ burcuje dále sedmatřicetiletá Američanka.

Reklama končí sloganem „Je to bláznivé jen dokud to nedokážete. Tak to udělejte,“ vybízí nejen sportující ženy.