Královna nejen na kurtech, Plíšková září i na newyorském Times Square!

- Daniel Kubelka

Česká tenistka Karolína Plíšková je od tohoto týdne novou světovou královnou. Jako důkaz jejího panování na tenisovém trůnu se dočkala i pocty v podobě billboardu na jedné z nejznámějších křižovatek světa, newyorské Times Square!

Podobizna aktuální světové jedničky se na „křižovatce světa“, jak je jedné z nejznámějších turistikých atrakcí New Yorku přezdíváno, objevila díky reklamní kampani značky Fila, která českou tenistku obléká od začátku roku 2016, kdy Plíšková ukončila spolupráci s čínským výrobcem oděvů Li Ning.

Původem italská firma se sídlem v jihokorejském Soulu si musí ze spolupráce s českou jedničkou mnout ruce. Po dlouhých šesti letech se totiž tenistka oblékaná touto společností dostala na čelo světového žebříčku, naposledy se tak povedlo Belgičance Kim Clijstersové na Den svatého Valentýna roku 2011. Od té doby se na trůnu pro tenisovou královnu vystřídalo dalších pět hráček, avšak všechny patřily pod křídla silné dvojky Adidas – Nike.

Spojení Karolíny Plíškové s New Yorkem je navíc více než symbolické. Právě na tamních kurtech ve Flushing Meadows si během loňského US Open připsala jeden z největších úspěchů své dosavadní kariéry, když se probojovala až do finále čtvrtého grandslamu sezony. V něm sice podlehla Němce Angelique Kerberové ve třech setech, ale definitivně tím zlomila pověst hráčky, které se nedaří na turnajích "velké čtyřky". Navíc právě na amerických betonech započala její cesta až na pomyslný vrchol tenisového žebříčku.

K americké šňůře se zrak Plíškové a jejího týmu upírá už nyní. Pro to, aby se udržela na nejvyšším stupínku, musí obhájit loňské úspěchy a především, vyhraný grandslam je další sen, který si chce rodačka z Loun splnit. A o tom, že na to současná královna bílého sportu má, nepochybuje ani její trenér David Kotyza, který říká, že jeho svěřenkyně může hrát ještě lépe než doposud