19. 1. 2022
Zajímavosti Grandslam

Je to legální? Carreňo-Busta zahrál winner, který rozvířil debatu

Letošní Australian Open nabízí v prvních dnech spoustu zajímavého dění a kvalitního tenisu. O pořádný rozruch se postaral fantastickým vítězným úderem Pablo Carreňo-Busta, který dokonale přečetl hru a využil pravidel ve svůj prospěch. Mnozí se však na sociálních sítích dotazují, zda byl tento úder legální. Pravidla hovoří o tom, že rozhodně legální byl.

Co přesně vzbudilo rozruch a debatu nad tenisovými pravidly? Inkriminovaná situace se stala ve třetím setu zápasu druhého kola mezi Pablem Carreňem-Bustou a Tallonem Griekspoorem (6:3, 6:7, 7:6, 3:6, 6:4).

Během krátké výměny zahrál španělský tenista lob a Griekspoor se pokusil zakončit rozehru smečí. Neodstoupil si však od sítě dostatečně a hrál míček přes hlavu, trefil jej pouze rámem a se štěstím jej dostal na druhou stranu sítě. K jeho štěstí ovšem míček dostal zpětnou rotaci a po odrazu od země se obloučkem vracel na jeho polovinu.

V tu chvíli by bral fiftýn Griekspoor, a to i v případě, že by míček dopadl na jeho polovinu kurtu. Carreňo-Busta však skvěle přečetl hru, bleskově vyrazil k síti a... tu si oběhl, aby mohl míček zahrát. Míček, který byl ve vzduchu už na polovině Griekspoora, zahrál Carreňo-Busta v ostrém úhlu k síti a fiftýn připadl na jeho konto.

Na sociálních sítích se po zveřejněných záběrech rozvinula debata ohledně toho, jestli byl jeho vítězný úder vůbec legální? Hrál totiž na polovině soupeře. To je tenistům zapovězeno, avšak s možnými výjimkami. A právě tato situace tuto výjimku splňovala.

Jakmile totiž míček z jedné poloviny kurtu po odrazu nabere zpětnou rotaci a přelétne přes síť zpět na stranu hráče, který poslední úder zahrál, může pak soupeř zahrát na jeho polovině. A přesně to Carreňo-Busta udělal.

Šikovně si ještě síť oběhl, aby se jí nedotkl (to by znamenalo automaticky fiftýn pro Griekspoora) a míček odehrál, byť na polovině soupeře. Zcela legální úder, který navíc ukázal, jak skvěle Španěl čte hru a rozumí pravidlům. Kromě dotazů na to, jestli byl úder legální, se totiž objevily i příspěvky, v nichž byl Carreňo-Busta vychvalován za vysoké tenisové IQ a podle mnohých by měl jeho vítězný míček aspirovat na úder roku.

A co na tuto výměnu říkáte vy?

Tallon Griekspoor Pablo Carreño Busta

Diskuze


Pro přidávání komentářů do diskuze se musíte přihlásit. Pokud nemáte svůj účet, můžete se registrovat.

Denní menu, 3.7.2022: Bouzková je už ve čtvrtfinále Wimbledonu! Vrbenský získal pátou trofej

Marie Bouzková i nadále vylepšuje své grandslamové maximum ve dvouhře. Brzy čtyřiadvacetiletá Češka v nedělním osmifinále Wimbledonu přehrála po fantastickém výkonu osm zápasů…

Wimbledon: Senzační Bouzková postoupila poprvé do čtvrtfinále dvouhry! Zastavila Garcíaovou

Marie Bouzková je ve Wimbledonu k nezastavení! V neděli odpoledne zvládla také osmifinále dvouhry, ve kterém si poradila s osm zápasů neporaženou Caroline Garcíaovou 7:5, 6:2. Ve…

Palán ve Španělsku vyhrál premiérovou pětadvacítku. Čeká jej velký skok žebříčkem

Trochu ve stínu probíhajícího Wimbledonu dosáhl svého největšího úspěchu v kariéře Dominik Palán. Jednadvacetiletý Čech se zúčastnil turnaje ITF kategorie M25 ve španělském Bakiu…

Vrbenský potvrdil roli nasazené jedničky. Ve Švýcarsku oslavil pátý titul kariéry

Michael Vrbenský (513.) se po téměř třech letech raduje ze singlové trofeje. Dvaadvacetiletý český tenista v nedělním finále "patnáctky" ve švýcarském Bernu smetl Němce Sebastiana…

Cirkus na Wimbledonu. Kyrgios požadoval diskvalifikaci, Tsitsipas si stěžoval na šikanu

PŮVODNÍ ZPRAVODAJSTVÍ Z LONDÝNA – Ano, podle očekávání to byla reklama na tenis. A ano, opět podle očekávání to byl bohužel cirkus, nad kterým zůstává rozum stát. Nick Kyrgios a…

Bitva pro Kyrgiose! Australský bouřlivák udolal Tsitsipase

Nick Kyrgios (40.) si počtvrté v kariéře zahraje osmifinále wimbledonské dvouhry. Sedmadvacetiletý Australan v sobotním 3. kole po více než třech hodinách hry porazil čtvrtého…

Další články