Když dochází peníze. ATP po dvou letech povolí reklamy na sázkové kanceláře
Probíhající pandemie koronaviru má vliv nejen na veřejné a sportovní dění po celém světě, ale také na ekonomické záležitosti. Tyto problémy se týkají rovněž tenisového prostředí, ve kterém se organizátoři snaží sehnat dostatek finančních prostředků na pořádání turnajů. ATP jim v tom hodlá pomoci tím, že umožní reklamy na sázkové kanceláře.

ATP zakázala reklamy a sponzorské dohody se sázkovými kancelářemi v roce 2018. Snažila se tím především o zmenšení podpory sázení a tím i o pomoc k vymýcení ovlivňování zápasů. První cíl, tedy nulová podpora sázení, se povedl. Druhý cíl, bohužel, nikoliv.
Nicméně současné dění ve světě nutí i ATP k ústupkům. Po dvou letech se tak sázkovým kancelářím vrací možnost sponzorovat turnaje ATP 250 a 500. Tyto turnaje zároveň mohou na sázkové kanceláře vytvářet reklamní kampaně, z nichž organizátorům poputují velmi zajímavém finanční prostředky.
Pořadatelům ATP turnajům možnost nechat se sponzorovat sázkovými kancelářemi, případně těmto společnostem prodávat reklamní prostory, výrazně pomůže finančně. A to zejména v době, kdy standardní sponzoři zkouší na svých aktivitách ušetřit. Pokrývání prize money a dalších nákladů na pořádání turnajů se touto možností dost usnadní.
Před dvěma lety to přitom vypadalo, že zákaz reklam na sázkové kanceláře je definitivní. Tehdy to ATP doporučila studie, podle níž měl zákaz způsobit snížení počtu ovlivněných zápasů. Realita však ukázala, že k ovlivňování zápasů a sázení dochází bez ohledu na to, zda na turnajích jsou či nejsou reklamy.